söndag 17 februari 2008

Söndagkväll

..är kanske inte den bästa tiden att arbeta men jag får faktiskt mycket gjort hemma vid finbordet i mysbyxor....



Sitter och filar på skolrådsanteckningar. Jätteroligt att skolrådet äntligen tagit fart. Vi är 5 representanter som träffas 2-3 gånger per termin och diskuterar stort och smått. Förhoppningsvis skapas ringar på vattnet och det kommer fler som vill vara med och påverka i skolfrågor som rör våra ungdomar.



Jag tänkte att jag ska lägga ut skolrådsprotokollen här i bloggen så att alla får möjlighet att ta del av våra diskussioner. Ska bara lära mig att göra mappar och länkar, får ta det med IT-pedagogen imorgon.



Föräldrarna i skolrådet vill att alla föräldrar som vill och har möjlighet ska få information från skolan via mail, det är ett snabbt kommunikationsmedel som gör att föräldrar snabbt kan få kännedom om händelser kring sitt barn.



I veckan ska jag skicka ut papper med förfrågan om mailadresser från ALLA föräldrar. I nuläget är det olika i olika grupper, på det här sättet får alla samma möjlighet. Jag tänkte även skicka med en länk till bloggen så att de som vill kan ta del av Kärraskolans vardag ( eller söndag:) ) från mitt perspektiv.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul att läsa lite i din blogg. Kan bara konstatera att verkar vara sig likt sedan jag var skolrådsrepresentant i Kärra-skolan, då mina barn Sarah o Jonas Jansen (f 87 o 88) gick där. Försökte då få till det att protokollen skulle mejlas o läggas på skolans hemsida.. menmen det kanske händer nångång??...