onsdag 20 februari 2008

Nybygget 2



Idag stod jag med några yngre barn och spanade på den stora gröna kranen som satte ner rör i cement ( det är det vi "byggexperter" tror att de gjorde...)

Det går fort framåt ,kanske har den milda vintern några fördelar ändå. Utebliven tjäle flyttar fram slutdatum för bygget.

Igår var jag med på år 6:s föräldrainformation om handbollsfördjupning. Roligt när hela bildsalen var full av engagerade föräldrar. Vi kommer att utöka vårt samarbete med Kärra HF och Klarebergsskolan från och med höstterminen. Rektor Stefan på Klarebergsskolan och jag filar på förutsättningar och organisation.

Vår handbollstränare är Emil och han har många idéer och tankar på hur innehållet kan utvecklas. För oss på organisationsnivån känns det viktigt att ta små men säkra steg. Vi vill ju att fördjupningen ska vara kvar och utvecklas. Kanske kan vi utveckla fler samarbeten med andra föreningar?!

IT-pedagogen hade jag visst gett semester hela vecka 8! (Det kändes väldigt avlägset när hon frågade mig i höstas....) Veckan kom fortare än jag trodde. Jag får boka henne nästa vecka för Blogg-kurs 2. Ni som ivrigt väntar på Skolrådsprotokoll får ge er till tåls lite till:)

Inga kommentarer: