tisdag 10 juni 2008

snart är det avslutning...

...och jag håller på att förbereda tal och brev och avslutningsfesten och anställningar och scheman och klassplaceringar och gruppstorlekar och arbetslagssammansättningar och personalfika och uppstartsdagar och mitt i alltihopa ringde radion och undrade hur det gick för eleverna som var strandsatta på en ö. Turligt nog visste jag redan via mentorerna att historien inte var riktigt så stor som radioreportern ville att den skulle vara.

Det visade sig att eleverna befann sig på en halvö och kunde med egna ben ta sig till spårvagn och buss. Otur att den första blåsiga dagen på flera veckor är den dagen då sexorna ska ut och paddla. Med ett lyckligt slut som facit så kan nog den här dagen blir ett minne att stoppa i livets ryggsäck i många år framöver.

Nu hör jag att MATCHEN börjat, bäst att titta så man inte missar något. Jag läste idag att Sverige är favorittippat i .......Sverige och Grekland i ......resten av Europa:)

Inga kommentarer: